Pilates Privé Training

Je kan pas daadwerkelijk iets veranderen als je je lichaam gaat begrijpen.

Pilates Privé Training 

Pilates Privé Training is er voor iedereen die maximaal wil presteren binnen de grenzen van het eigen lichaam. In een privétraining worden de wensen en behoeften van de persoon zelf geïnventariseerd.

Zo kan je trainen op de mat met eventueel hulp van klein materiaal om meer vertrouwen te krijgen met je lichaam. Maar je kan ook trainen met de toestellen: de Pilates-Arc, de Pilates-Stick en de Pilates-Chair voor nog meer uitdaging of om je Pilates Training uit te breiden.  

Pilates Privé Trainingen is ook bij uitstek geschikt voor diegene die naast de reguliere groepslessen hun Pilates training willen uitbreiden. 

De Pilatesstick® 

Bij de Pilates Privé lessen van Pilates Studio To Flow kan er o.a. getraind worden met de Pilatesstick®. De Pilatesstick® zorgt voor een work-out die lijkt op een Pilates sessie op een van de Pilates apparaten, zoals de Wall-unit, de Tower, de Cadillac met de Roll-Back bar en de Leg-en Arm Springs. De Pilatesstick® biedt veel meer oefeningen en mogelijkheden dan bij een gewone mat les. Daarnaast biedt de Pilatesstick feedback, ondersteunt hij bij bepaalde oefeningen en bij anderen daagt hij weer uit. 

De PilatesArc® 

De PilatesArc is een speciaal voor de Pilates training ontworpen trainingstoestel. De PilatesArc is gemaakt van foam en daardoor bijzonder licht. Ook voelt het trainingstoestel prettig aan. Tijdens de Pilates Privé Lessen wordt de PilatesArc gebruikt voor diepere core training en is hij zeer geschikt om op een veilig manier de gehele rug te trainen. Speciaal voor diegene met rugklachten zoals lage rugpijn en SI-gewricht klachten. 

De Pilates Chair® 

Trainen op de Pilates Chair is leuk, afwisselend en pittig. Met de Pilates Chair train je gehele lichaam maar vooral de diepliggende spieren worden aangesproken. Pilates Studio To Flow heeft een 

MVe-Chair (Maximum Versatility exercise) en richt zich op klassieke Pilates-principes als het versterken van de core, het verlengen en stretchen van de spieren, en het verbeteren van de balans en de lichaamshouding. Om de MVe-bewegingen gecoördineerd te kunnen uitvoeren moet je gebruik maken van je gehele lichaam. De krachtoefeningen worden uitgevoerd in verschillende posities: rechtstaand, rechtop zittend, en in rug- en buikligging.

Wanneer kies je voor een Pilates Privé Les?

  • Als je een blessure hebt en je wilt weten hoe je hier het beste mee om kan gaan in een groepsles; 
  • Als je je sportprestaties wilt verbeteren, maar je weet niet hoe;
  • Als je wilt trainen wanneer het jou uitkomt;
  • Als je tijd voor jezelf wilt, persoonlijke aandacht en contact;
  • Als je voor een korte periode gericht en effectief wilt trainen omdat je een bepaald doel voor ogen hebt;
  • Als een groepsles niet bij je past. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *